Efsane kaldığı yerden devam ediyor
Bundan 11 yıl önce ilk Starcraft (SC) çıktığı zaman başlayan kasırga, çok yakın zamanda tekrar devam edecek. Çok uzun süredir yeni yapımı bekleyen oyuncu kitlesi artık sabırsız. BlizzCon'larda gösterilen beta versiyonlar, yeni ekran görüntüleri, oynanış videoları derken SC2 kapımızın dibine kadar gelmiş durumda.
Efsane strateji
Starcraft 2, ilk oyunda olduğu gibi yeniden üç oynanabilir ırkla karşımıza çıkacak. Yapımda birçok eski karakterle tekrar karşılaşacağız. Zeratul, Artanis, Sarah Kerrigan ve Jim Raynor bunlardan birkaçı. Yeniden Char, Mar Sara ve Braxis gibi yerleri göreceğiz. Yeni bir gezegen olan Bel'shir de oyunda bulunacak. Ayrıca hikayede Protoss ve Zerg'lerin yaratılışından sorumlu olan Xel'Naga adında yeni bir ırk da rol alacak.
SC2, hikaye olarak Starcraft: Brood War'dan 4 yıl sonrasını konu alıyor. Brood War'ın sonunda, Kerrigan ve beraberindeki Zerg kuvvetleri, galaksinin Koprulu Sektörü’ndeki üstün kuvvet haline dönüşmüş, Terran’ları yenmiş ve Protoss'ların evi olan Aiur gezegenini işgal etmişti. 4 yıl sonra ise Kerrigan'dan hiçbir haber yok ve büyük bir saldırı bekleniyor. Jim Raynor ise “Paralı asker” rütbesine düşürülmüş ve Xel'Naga kalıntılarıyla ilgilenen “Moebius Foundation”la iş yapmaya başlamış. Protoss’lar ise, Aiur'un işgalinden ve Raszagal'ın ölümünden sonra, Dark Templar'ların evi olan Shakuras'a çekilmiş durumda.
Devam yapımı ilk oyundan farklı olarak, multiplayer’a daha çok odaklanacak. Gelişmiş bir Battle.net, yeni ve rekabetçi bir “Ladder” sistemi, “Rank” sistemiyle aynı Rank’taki oyuncuların birbirleriyle oynayabilmesi gibi özellikler, Blizzard'ın bu sefer multiplayer moduna verdiği önemi gösteriyor. Ayrıca “Replay” özelliği de geliştirilerek, oyuncuların maçları kaydedip tekrar izlemelerine olanak verecek.
Değişen noktalar
SC2 bilindiği gibi 3D grafiklere sahip olacak ve bu yeni grafik motoru, söylendiğine göre oyun içi ara sahneleri sinema kalitesine yaklaştıracak kadar iyi. Zaten BlizzCon2009'da oyun yapımcıları, motoru kullanarak bir FPS haritası bile geliştirmişlerdi. Bu da yapımın ne kadar esnek bir motora sahip olduğunu gösteriyor.
Starcraft 2'nin single player modunda Jim Raynor'lu bir hikaye bizi bekliyor. Raynor, bir paralı asker olduğu için bu senaryo genel olarak Raynor'un iş alması ve kazanılan parayı ünite ve geliştirmelere harcaması yönünde sürüyor. Sonradan çıkacak olan Zerg senaryosu Heart of the Swarm'da ise RPG öğeleri daha ağır basacağı söyleniyor. Protoss'ları içerecek olan son eklenti Legacy of the Void'de ise daha çok diploması odaklı bir oyun tarzı olacağı belirtiliyor.
Görevler tek düze ilerlemeyecek ve değişik oynanış tarzlarına sahip bölümler oynayacağız. Örneğin bir bölümde kocaman bir savaşın ortasında sadece tek bir Ghost ünitesiyle savaşın kaderini değiştirmeye çalışmak, lavla dolmaya başlayan haritada ünitelerinizi daha yüksek yerlere götürmek gibi değişik görevlerle karşı karşıya kalacağız.
Haritalar için bir de editörümüz olacak ve bu editör ile karmaşık haritalar yaratabileceğiz. Battle.net'i bir nevi iTunes Store'a dönüştürmeye çalışan Blizzard, Battle.net üzerinden haritalar satışa sunacak. Pek çoğumuzun bildiği Warcarft III haritası DotA gibi haritaların parayla satılacak değerde olmadığını ve daha üst seviye haritaların parayla satılacak olduğunu belirtiyor Blizzard. Yani bu demek oluyor ki, SC2’ye yeni bir soluk getirmeye değecek şeyler parayla satılacak, yani verdiğiniz ücrete değecek şeyler alacaksınız.
Teknik aksam
Ekran kartlarındaki son değişimlerden de nasibini alan SC2 DirectX 10 desteği de veriyor olacak. Fakat DirectX 9 destekli ekran kartı sahipleri merak etmesin, onlar da sorunsuz şekilde oyunu oynayabilecekler. Geçtiğimiz aylarda yapılan bir açıklamayla da yapımın LAN (Local Area Network) desteği bulunmayacağı belirtildi. Bu hareket büyük ihtimalle Blizzard'ın oyuncuları Battle.net platformuna çekmeye çalıştığı anlamına geliyor.
Önümüzde gerçekten alınması gereken bir oyun duruyor. Zaten bugüne kadar Blizzard ne yaptıysa hep yüksek satış rakamlarına ulaştı. Starcraft 2'nin de büyük bir başarı olacağı kuşkusuz. Blizzard'ın Battle.net politikası, oyuncular için ne kadar iyi ya da kötüdür bunu kestirmek zor. Ancak Starcraft, Diablo ve Warcraft gibi isimlerle bu işi de kotaracağını söylemek pek de yanlış olmaz. Diablo 3, World of Warcraft: Cataclysm, adı ve içeriği sır gibi saklanan yeni MMO projesi... Bunca proje arasında bu kadar iyi oyunu nasıl çıkarabiliyorlar anlamak gerçekten mümkün değil, ama Blizzard'ı tebrik etmek gerekiyor.
Benim baştan sona okuduğum bir yazı
:D :D :D :D :D :D :D :D